Strona WWW – drzewo, na którym rosną pieniądze

0 napisany przez Aleksander Foit, 27 września 2016

Stronę internetową można potraktować jako ziarno, z którego wykiełkuje coś naprawdę wielkiego. Dla nas będzie to dla przykładu drzewo, które rodzi pożądane owoce – pieniądze. Nie trzeba jednak być ogrodnikiem, by zorientować się, że ziarenko nie wyrośnie samo z siebie. Trzeba je pielęgnować, podlewać. Co silniejsze okazy mogą przetrwać bez wparcia deszczu czy łaskawej konewki ogrodnika. Cóż jednak z tego, jeśli drzewo będzie raczej drzewkiem i to wątłym. Zastanówmy się wspólnie co dalej.

Ogrodnik może czerpać wodę ze studni i pieczołowicie podlewać ziarenko. Będzie ono rozrastało się kosztem zmęczenia ogrodnika, który nosić będzie ciężkie wiadra z wodą. Innym rozwiązaniem może być pompa, wąż ogrodowy i zraszacz. Dzięki nim, ogrodnik dostarczy ziarenku potrzebne składniki, a sam nie będzie musiał tracić czasu i sił, by wspomagać rozwój drzewa.

Co ma drzewo do strony WWW?

Pewnie pomyślisz, że tyle co piernik do wiatraka, ale… nie! Wodą, która jest niezbędna dla wzrostu strony jest oczywiście marketing internetowy, który napędza jej rozwój. Jeśli stroną nikt się nie będzie zajmował, podobnie jak ziarenko bez wody – uschnie, choć może nie dosłownie. W tym konkretnym przypadku, ogrodnikiem będzie właściciel strony, który ma dwie możliwości:

1. może pozostawić stronę samą sobie i liczyć na wzrost sprzedaży,
2. może wziąć sprawy w swoje ręce i zająć się marketingiem.

Prowadzenie działań marketingowych w Internecie to wyzwanie i ryzyko – oczywiście, jeśli nie masz w tej materii doświadczenia. Drzewo podlewane przez ogrodnika będzie szybciej rosło aniżeli to pozostawione bez wody. Jeśli jednak ogrodnik dostarczy drzewu za dużo wody naraz, może ono zgnić. Tak samo sprawa ma się z marketingiem. By nie przesadzić w jedną lub drugą stronę, niezbędna jest odpowiednia wiedza i badania, na podstawie których dobierze się optymalną strategię działania. Ogrodnik może też zainwestować w sprzęt, który sam będzie podlewał ziarenko, a potem drzewko. Tym sprzętem jest w tym przypadku agencja marketingowa, której pracownicy posiadają odpowiednie doświadczenie i oprogramowanie potrzebne do poprowadzenia rozwojowej kampanii marketingowej.

Ogrodnik do wynajęcia

Agencja prowadząc działania marketingowe w Internecie pomoże rozwinąć skrzydła stronie, a co za tym idzie przyczyni się do wydania owocu przez drzewo. Dla niezorientowanych – owoc = pieniądze. Właściciel może zlecić marketing firmie i przyglądać się, jak strona poprawia swoje wyniki, ale może także dostarczyć nawóz, dzięki któremu drzewo będzie rosło jeszcze szybciej. Dobrym nawozem dla strony są unikalne treści w postaci opisów np. produktów, kategorii, działalności firmy. Innym sposobem na dostarczenie wartościowej treści na stronę jest prowadzenie firmowego bloga, który może być, także kanałem pozyskującym wejścia z nowych fraz. Właściciele mogą także analizować wyniki strony np. w Google Analytics i obierać na ich podstawie kierunek rozwoju swojej witryny. W przypadku sklepów internetowych dobrym kierunkiem rozwoju jest rozszerzanie produktów z kategorii, która generuje dużą liczbę wejść lub sprzedaży. Niestety właściciele sklepów nie zawsze monitorują wyniki swoich stron, przez co nie wykorzystują szansy na pozyskanie nowych klientów.

Dobre nawożenie

Jeżeli właściciel strony zdecyduje się na inwestycję w np. reklamy AdWords i pozycjonowanie nie oznacza to, że powinien zrezygnować z innych działań marketingowych i tylko czekać na wyniki. Istnieje jeszcze wiele kanałów, z których można pozyskać ruch na stronie. Często osoby zlecające komuś prowadzenie kampanii marketingowej w Internecie, same zajmują się prowadzeniem fan page’a na Facebooku, bądź innych portalach społecznościowych. To jak najbardziej dobry pomysł, gdyż w ten sposób można pozyskać nowych odbiorców.

Nie wszystkie działania marketingowe można jednak przeprowadzać na własną rękę. Optymalizując stronę, bądź próbując stworzyć zaplecze linkowe nie mając o tym pojęcia, zwykle wyrządza się więcej szkody niż pożytku. Podobnie jest z prowadzeniem kampanii reklamowych np. AdWords lub Facebook Ads. Osoby prowadzące takie kampanie na własną rękę, zwykle nie trafiają do odpowiednich grup docelowych oraz wydają znacznie więcej pieniędzy na pozyskanie klienta niż agencje zajmujące się marketingiem internetowym.

Dobry ogrodnik będzie inwestował w rozwój swojego drzewa i zapewni mu odpowiedni nawóz, czego efektem będzie wydanie dorodnych owoców.

O autorze:

Aleksander Foit

W 4People wspomaga dział SEO. Otwarty na nową wiedzę i bacznie obserwujący pozycje w wyszukiwarce. Nic nie umknie jego uwadze!

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 400 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!