Skuteczna reklama na Facebooku cz.1: przyciski CTA

2 napisany przez Michał Świech, , 06 sierpnia 2014

Facebook wprowadza nowy przycisk: kup! To kolejne z rozwiązań, dzięki którym reklama w tym serwisie może być skuteczniejsza. Jak działa i co daje?

skuteczna reklama na facebooku

Pierwsze przyciski wzywające do wykonania akcji pojawiły się na Facebooku na przełomie stycznia i lutego 2014 roku. Zachęcają do przejścia do sklepu, rejestracji czy zdobycia dodatkowych informacji. Umieszczane są w prawym dolnym rogu reklam emitowanych w aktualnościach.

To pierwszy z artykułów w cyklu Skuteczna reklama na Facebooku. Drugi znajdziecie tutaj.

Jak używać dotychczasowych przycisków?

Uzasadnienie, jakim podpiera się największy na świecie serwis społecznościowy jest proste: skoro celem jest skuteczna reklama na Facebooku, trzeba dawać klientom odpowiednie możliwości. Konkretnie: ułatwić reklamodawcom kierowanie ludzi do sklepów lub na landing page. Zamiast umieszczać wezwanie do akcji na grafice (ograniczonej przecież zasadą 20%) można skorzystać z gotowego rozwiązania.

W tej chwili wykorzystywać można przyciski:

przejdź do sklepu
zarezerwuj teraz
więcej informacji
zarejestruj się
pobierz

Jak widać możliwości są spore. Firmy działające w branży turystycznej mogą wykorzystywać przycisk „zarezerwuj teraz” promując oferty noclegów z rabatami. Z kolei sklepy internetowe – poprzez wezwanie do akcji „przejdź do sklepu” budować jasny przekaz i informować potencjalnych klientów, gdzie przekieruje ich reklama. „Więcej informacji” to z kolei uniwersalny przycisk, który można wykorzystywać do kierowania na landing page.

Ciekawe zastosowania znajdują dwa ostatnie call to action: „zarejestruj się” i „pobierz”. Można z nich korzystać na przykład prowadząc akcję, której celem jest udostępnianie materiałów content marketingowych w zamian za pozostawienie maila. Także w tym przypadku klient wie, co czeka na niego „po drugiej stronie reklamy”. W efekcie reklama na Facebooku jest skuteczniejsza.

skuteczna reklama na facebooku

Tak wykorzystujemy przycisk CTA w reklamie jednego z naszych klientów

Kup czyli mniej kroków do transakcji

W przypadku przycisku „kup” serwis idzie jednak dalej. Po kliknięciu użytkownik może dokonać transakcji nie wychodząc z serwisu. Wystarczy, że wykorzysta połączoną z Facebookiem kartę kredytową i wypełni formularz w aplikacji. Informacja zostanie wysłana do sklepu automatycznie.

Taka możliwość może ułatwić życie prowadzącym sklepy internetowe. Zamiast, jak do tej pory, kierować klientów na podstrony z produktem, mogą realizować transakcje od razu.

skuteczna reklama na facebooku

Tak wygląda przycisk Kup teraz! w reklamie mobilnej na Facebooku

Korzyść jest oczywista: klient, który decyduje się na zakup pod wpływem reklamy nie ma kiedy zastanowić się nad swoim wyborem po raz drugi. A tak jest przecież, gdy reklama prowadzi na podstronę w sklepie internetowym. Jest to więc coś w rodzaju ultraprostego landing page’a nastawionego na zwiększanie sprzedaży.

Dzięki przyciskowi Kup! odpadają kolejne kroki związane z zakupem – dodawanie do koszyka, podawanie danych i wybieranie sposobu płatności. Ich eliminacja jest ważna: każdy z nich oznacza utratę nawet 80% klientów.

To ważne: nawet skuteczna reklama na Facebooku nic nie da, jeśli klienci będą uciekali ze sklepu i z koszyka, gdy już dodadzą do niego produkt.

W praktyce: niższe koszty, wyższa sprzedaż

Tyle teoria. W praktyce możemy obserwować jak działają pozostałe przyciski cta na Facebooku. W marcu tego roku przetestował je serwis adparlor.com. Wyniki? W reklamach wykorzystujących przyciski CTA wskaźnik CTR okazał się wyższy nawet o 84%. Koszt wysłania zapytania ofertowego spadł nawet o 40%.

Z testów przyprowadzonych przez serwis digitalmarketer.com wynika, że średni koszt kliknięcia jest w przypadku reklam wykorzystujących wezwania do akcji Facebooka niższy o jedną czwartą.

Co to oznacza dla kogoś, kto chce zdobywać za pomocą Facebook Ads klientów lub sprzedawać produkty? Że angażując ten sam budżet przyciągnie większą liczbę klientów lub zmniejszy kwoty wydawane na reklamę.

Myślicie, że warto korzystać?

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Jeśli macie jakieś pytanie dotyczące tego tematu lub po prostu chcecie to zlecić profesjonalistom angażując swój czas w inne obowiązki, to skontaktujcie się z nami w sprawie prowadzenia kampanii na Facebooku. Social media to nasza specjalność, a właściwie to jedna z…

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!