Remarketing w wyszukiwarce, czyli jak zawrócić klienta

4 napisany przez Małgorzata Musiołek, , 14 listopada 2013

Coraz rzadziej dokonanie zakupu finalizuje się już po pierwszej styczności z witryną. Żeby klient wrócił, trzeba mu o sobie przypomnieć. Jak?

remarketing

Wystarczy, żeby każdy samodzielnie zastanowił się nad tym, jak dokonuje zakupów w internecie. Najpierw przegląda oferty, później szuka podobnych, porównuje. Wraca na stronę, klika w kolejne reklamy. To proces, który trwa.

Jak to konkretnie wygląda? Sytuację realizacji konwersji mogą zobrazować dane z Google Analytics, z kilku sklepów internetowych (na zielono klienci powracający).

remarketing

Jak widać, spora liczba konwersji zostaje wykonana podczas kolejnej wizyty na stronie. W przypadku niektórych witryn jest to nawet połowa zamówień. Żeby nie tracić tych klientów, trzeba zadbać o to, żeby rzeczywiście wrócili – prowadząc kampanię remarketingową.

Remarketing w wyszukiwarce jako wzmocnienie

W tym momencie ktoś może zapytać: po co prowadzić dodatkowe działania, jeśli klienci i tak wracają? Skoro bez reklamy remarketingowej tak duża liczba osób i tak dokonuje zamówienia dopiero za drugim, trzecim czy czwartym kontaktem z witryną?

Otóż liczba tych, którzy wracają może być jeszcze większa. Za pomocą remarketingu można docierać także do tych, którzy zrezygnowali z zakupu i z jakiegoś powodu nie wrócili na witrynę.

To tym ważniejsze, że ta stosunkowo nowa usługa, jaką jest remarketing w wyszukiwarce pozwala docierać do klientów, którzy wciąż są w pierwszej fazie zakupu. Tj. takich, którzy ciągle poszukują informacji na temat danego produktu.

Koniec z ograniczeniami remarketingu!

Oczywiście remarketing to żadna nowość. Jednak w  tej chwili nie musimy ograniczać się już wyłącznie do sieci reklamowej Google. Od jakiegoś czasu mamy możliwość na wykorzystanie zalet remarketingu na poziomie samej wyszukiwarki internetowej (to właśnie za jej pośrednictwem ludzie szukają informacji).

Ta dość świeża opcja umożliwia nam dotarcie do potencjalnego klienta z jeszcze lepiej spersonalizowaną ofertą. Umożliwia nam precyzyjne tworzenie haseł reklamowych, pozwala również operować stawkami, w zależności od tego na którym użytkowniku zależy nam bardziej a na którym mniej (czytaj: w którym użytkowniku widzimy więcej potencjału).

Grunt to elastyczność

Korzyści najlepiej pokazać na przykładach. I tak potencjalnemu klientowi, którego już prawie pozyskaliśmy, ale który z jakiegoś powodu zrezygnował po przejrzeniu oferty można zaproponować 5 % rabatu. Albo dać zniżkę komuś, kto kupił komputer, a teraz szuka do niego myszki.

Weźmy na warsztat tę ostatnią sytuację. Klient, który kupił w sklepie laptopa wpisuje do wyszukiwarki frazę „myszka do laptopa” i przegląda oferty. Który komunikat bardziej skłoni go do zakupu?

Myszki do laptopa.
Szeroki wybór myszek
różnych marek. Sprawdź!
adres witryny

czy

Myszki do laptopa
Jesteś naszym stałym klientem,
otrzymasz 10% zniżki, Wejdź!
adres witryny

Odpowiedź według mnie jest prosta.

Ale uwaga: klient nie wróci do nas, jeśli nie był zadowolony z przebiegu realizacji zamówienia. Na przykład wtedy, gdy przesyłka nie dotarła na czas, kontakt ze sprzedawcą był ograniczony lub  towar został wysłany w potarganym opakowaniu.

PLUSY:

– reklama nie jest nachalna (użytkownik sam przecież wpisał frazę sugerującą zainteresowanie danym tematem)
– precyzyjne dopasowanie komunikatów do konkretnych użytkowników
– możliwość określenie innych stawek dla osób, które już wcześniej przeglądały naszą ofertę
– możliwość wykorzystania bardziej ogólnych słów, bez strachu że dotrą do osób niezainteresowanych z tematem

MINUSY:

– duża lista remarketingowa ( min 1 tyś użytkowników)
– brak możliwości korzystania z listy z Google Analytics

Jak to zrobić?

Google daje nam dwie opcje korzystania z remarketingu w wyszukiwarce: Kierowanie reklam i określanie stawek oraz Tylko stawka.

Możemy wykorzystać istniejące już kampanie/grupy reklam i bazować na stawkach CPC, odpowiednio je podnosząc lub zmniejszając dla określonych list remarketingowych.

Jeśli zaś chcemy wykorzystać słowa, które do tej pory nie były wykorzystywane, tworzymy nową kampanię i kierujemy kampanię na osoby z danej listy remarketingowej.

Po pierwsze, wchodzimy na zakładkę “odbiorcy”, następnie klikamy w remarketing:

crop3

Następnie, w zależności od wybranej przez nas koncepcji kampanii, wybieramy odpowiednią listę remarketingową oraz metodę kierowania:

remarketing

lub:

remarketing google

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

PS. Mam nadzieję w najbliższym czasie podzielić się z Wami swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wyników tej formy promocji.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!