Reklamy elastyczne AdWords – dają się lubić!

2 napisany przez Aleksander Gabryś, , 15 grudnia 2016

Zamiast kilkunastu reklam w różnych rozmiarach, jedna, która automatycznie dostosowuje się do strony i dostępnej na niej powierzchni. Przed Państwem reklamy elastyczne AdWords.

Reklamy Elastyczne AdWords

Reklamy elastyczne to kolejny krok Google dostarczający wydawcom bardziej klikalnej przez internautów reklamy. Powstają z połączenia trzech składników – grafiki, treści oraz loga firmy. Aby utworzyć reklamę tego typu, musimy dostarczyć tzw. zasobów, czyli wymienionych powyżej trzech elementów, przy czym logo jest zasobem opcjonalnym – możemy z niego zrezygnować. Reklamy elastyczne dedykowane są dla sieci reklamowej (nie dla wyszukiwarki) i całkowicie zastąpiły dostępne wcześniej reklamy tekstowe.

Reklamy tworzymy standardowo w zakładce “Reklama” na koncie AdWords. Reklamy elastyczne są pierwszym polem na liście wyboru. Przypadek? Nie sądzę.

Reklamy Elastyczne AdWords pierwszy krok

Podczas tworzenia reklamy w pierwszej kolejności pojawia się pole z zasobem grafiki. Główna grafika może zawierać w sobie również tekst, ale nie może on stanowić więcej niż 20% jej powierzchni. Należy też dobierać grafikę w ten sposób, by jej ważne elementy nie znajdowały się na jej krawędziach, ponieważ boki w niektórych rozmiarach reklamy mogą zostać “ucięte” o 5%.

Logo, jakie wykorzystamy musi mieć proporcję 1:1 (zaleca się też transparentne tło), co czasem nieco burzy koncepcję, jeśli nasze logo jest rozciągnięte w poziomie. W takiej sytuacji warto rozważyć wykorzystanie w tym miejscu innego, stworzonego nawet celowo pod tym kątem, obrazu. Dzięki temu zabiegowi logo w mniejszych rozmiarach reklamy będzie nadal czytelne. W przypadku każdej grafiki warto zadbać o jej wysoką jakość w celu uzyskania odpowiedniego efektu. Dużym ułatwieniem podczas tworzenia reklamy, jest jej aktualny podgląd wyświetlany po prawej stronie.

Reklamy Elastyczne AdWords logo

Kolejnym zasobem, jaki musimy dostarczyć są treści. Do uzupełniania mamy nagłówki, opis i nazwę firmy. Całość zamykamy podaniem adresu docelowego reklamy.

Nagłówki są dwa, krótki i długi, ale w reklamie pojawia się jeden. Który? To zależy od wielkości reklamy, jaka zostanie wyświetlona. Krótki nagłówek daje nam do dyspozycji 25 znaków. W przypadku dłuższego jest to już 90 znaków, czyli całkiem spora powierzchnia do wykorzystania.

Nagłówki mogą pojawić się w reklamie bez opisu, ale ten, wystąpi zawsze po jednym z nagłówków. Opis dodaje kolejne 80 znaków, które możemy zagospodarować, by podać więcej szczegółów dotyczących oferty.

Treści dostarczane w tej sekcji muszą być standardowo zgodne z wytycznymi jakościowymi Google. Powinny być więc trafne, poprawne redakcyjnie i bez zawartości przeznaczonych dla dorosłych.

Reklamy Elastyczne AdWords opis

Po zakończeniu edytowania reklamy, otrzymamy jej podgląd w formie reklamy natywnej, standardowej graficznej i tekstowej. Choć rozmiary reklam docelowo mogą być różne, to podgląd daje niezłe o nich wyobrażenie.

Reklamy Elastyczne AdWords widok

Reklamy Elastyczne AdWords widok alternatywny

Z pewnością warto tworzyć więcej niż jedną kreację. Porównując ich skuteczność, finalnie uzyskamy reklamę o naprawdę mocnych parametrach.

Dobrze skonfigurowana reklama elastyczna uzyskuje średnio wyższy wskaźnik klikalności niż suma dawniej stosowanej reklamy graficznej i tekstowej. Reklamy tego typu są mniej inwazyjne i mniej nachalne – zatem mniej irytujące dla odbiorców. Spora ilość informacji, jakie można w nich zawrzeć daje możliwość uzyskania tą drogą bardziej świadomych kliknięć – czyli wartościowszych wizyt. Prostota konfiguracji przekłada się z kolei na mniejszy nakład czasu potrzebny na ich utworzenie, a zróżnicowanie formatów daje reklamom większy zasięg.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Na podstawie blisko dziesięciu lat pracy w środowisku AdWords, oceniam, że reklamy elastyczne są bardzo trafionym rozwiązaniem. Przy umiejętnym wykorzystaniu są doskonałą opcją, niezależnie od branży reklamodawcy.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!