Reklamy AdWords na Gmailu

1 napisany przez Agnieszka Hadam, , 11 września 2015

Dla niektórych z Was nie będzie to pewnie żadną nowością. Powiecie, że przecież reklamy na Gmailu funkcjonują od około dwóch lat! Zgadza się – z tym, że ich konfiguracją zajmowali się tylko nieliczni reklamodawcy. 


Od 24 maja 2015 roku funkcja uruchamiania reklam AdWords na Gmailu jest dostępna dla wszystkich tworzących kampanie w sieci reklamowej Google.Google na swoim blogu podał w tym zakresie informację w dniu 1 września 2015 r. – reklamy na Gmailu.

Reklamy pojawiają się na karcie oferty w pierwszej kolejności w postaci tekstowej, która po kliknięciu rozwija się do widoku reklamy graficznej. Opłata za reklamę pobierana jest już w momencie kliknięcia w tekst. Późniejsze przeglądanie treści reklamy graficznej jest już darmowe.

Reklamę w postaci oferty możemy zapisać i przesłać dalej

Dobrze, ale jak mam skonfigurować ten rodzaj kampanii skoro nie pojawiła się w interfejsie AdWords nowa kategoria? Szkopuł w tym, że tworzymy po prostu kampanię kierowaną na sieć reklamową Google i na poziomie ustawień kierujemy ją na jedną z poniższych opcji:

  • odbiorcy na rynku (zainteresowania);
  • słowa kluczowe;
  • tematy;
  • listy remarkeringowe;
  • miejsca docelowe;

Dopiero na etapie tworzenia reklamy musimy skorzystać z Galerii reklam, która posiada dodatkową opcję tworzenia reklam dedykowanych tylko i wyłącznie na Gmaila.

Reklamy te możemy opracować w oparciu o 4 szablony:

– wgranie pliku graficznego
1 format

– pojedyncza promocja
4people2 format

– różne produkty
4people1 część
2 część
3 część

– niestandardowe przesyłanie – reklamy wyróżnione w Gmailu

Analizując skuteczność naszych działań promocyjnych na Gmailu, oprócz standardowych kolumn widniejących w interfejsie AdWords, mamy możliwość dodania 3 dotyczących statystyk Gmaila. Ich nazewnictwo samo wskazuje na typ działania:
kolumny

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Jeśli zatem natkniecie się na moje reklamy w swoich skrzynkach odbiorczych Gmaila, dajcie znać! Zachęcam przy okazji do konfigurowania tego typu reklam i… zapraszam na organizowane przez nas szkolenia AdWords.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!