Reklamy AdWords na Gmailu

1 napisany przez Agnieszka Hadam, 11 września 2015

Dla niektórych z Was nie będzie to pewnie żadną nowością. Powiecie, że przecież reklamy na Gmailu funkcjonują od około dwóch lat! Zgadza się – z tym, że ich konfiguracją zajmowali się tylko nieliczni reklamodawcy. 


Od 24 maja 2015 roku funkcja uruchamiania reklam AdWords na Gmailu jest dostępna dla wszystkich tworzących kampanie w sieci reklamowej Google.Google na swoim blogu podał w tym zakresie informację w dniu 1 września 2015 r. – reklamy na Gmailu.

Reklamy pojawiają się na karcie oferty w pierwszej kolejności w postaci tekstowej, która po kliknięciu rozwija się do widoku reklamy graficznej. Opłata za reklamę pobierana jest już w momencie kliknięcia w tekst. Późniejsze przeglądanie treści reklamy graficznej jest już darmowe.

Reklamę w postaci oferty możemy zapisać i przesłać dalej

Dobrze, ale jak mam skonfigurować ten rodzaj kampanii skoro nie pojawiła się w interfejsie AdWords nowa kategoria? Szkopuł w tym, że tworzymy po prostu kampanię kierowaną na sieć reklamową Google i na poziomie ustawień kierujemy ją na jedną z poniższych opcji:

  • odbiorcy na rynku (zainteresowania);
  • słowa kluczowe;
  • tematy;
  • listy remarkeringowe;
  • miejsca docelowe;

Dopiero na etapie tworzenia reklamy musimy skorzystać z Galerii reklam, która posiada dodatkową opcję tworzenia reklam dedykowanych tylko i wyłącznie na Gmaila.

Reklamy te możemy opracować w oparciu o 4 szablony:

– wgranie pliku graficznego
1 format

– pojedyncza promocja
4people2 format

– różne produkty
4people1 część
2 część
3 część

– niestandardowe przesyłanie – reklamy wyróżnione w Gmailu

Analizując skuteczność naszych działań promocyjnych na Gmailu, oprócz standardowych kolumn widniejących w interfejsie AdWords, mamy możliwość dodania 3 dotyczących statystyk Gmaila. Ich nazewnictwo samo wskazuje na typ działania:
kolumny

Jeśli zatem natkniecie się na moje reklamy w swoich skrzynkach odbiorczych Gmaila, dajcie znać! Zachęcam przy okazji do konfigurowania tego typu reklam i… zapraszam na organizowane przez nas szkolenia AdWords.

O autorze:

Agnieszka Hadam

Perfekcjonistka w każdym calu, zwłaszcza gdy chodzi o Google Analytics i Google AdWords. W 4People zajmuje się głównie promocją stron małych i średnich przedsiębiorstw. Zwraca szczególną uwagę na zwrot z inwestycji.

Jest jedną z pierwszych w Polsce osób, które posiadają status trenera Google (AdWords Certified Trainer). Może pochwalić się także także certyfikatem Google Advertising Professional. Swoją wiedzą dzieli się nie tylko na blogu, ale także prowadząc szkolenia. Ich uczestnicy zwracają uwagę na to, że jest nauczycielem wymagającym, ale niezwykle profesjonalnym.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!