Niekompletny e-sklep i jego wpływ na sprzedaż

1 napisany przez Paweł Kubik, , 26 stycznia 2016

Jeśli posiadamy sklep internetowy, chcemy zarabiać. To rzecz oczywista! Klienci prowadzący e-sklepy, często zwracają się do agencji marketingowej z prośbą o pomoc. Cel działań jest jeden: zwiększenie przychodów. 

Zanim rozpoczniemy współpracę, musimy zaznajomić się z tematem. Przeprowadzamy tzw. wywiad z właścicielem e-sklepu – umożliwi nam to zdobycie informacji, które będą pomocne przy planowaniu skutecznych działań. Sklep poddajemy testom, weryfikujemy narzędzia analityczne oraz sprawdzamy wybiórczo dostępny asortyment. Okazuje się, że dość często pojawiają się problemy opisane w dalszej części artykułu, na które agencja nie ma wpływu i rzutują one na efektywność prowadzonych działań.

Dodaję do koszyka i… nie kupuję

Okazuje się, że czasem właściciele  e-commerce nie zdają sobie sprawy z tego, jak często ich klienci chcą kupić wybrany produkt, jednak okazuje się, że jest on niedostępny (brak produktu w magazynie). Zdarzają się przypadki, w których towar można dodać do koszyka, ale nie można przejść dalej, by go zamówić. Wtedy to pojawia się informacja o braku towaru. Jeśli chcemy by klienci powracali do naszego sklepu i kupowali wybrane produkty, musimy zadbać o ich dostępność.

Brak towaru - sciezka

Sprawdzam ceny i… nie kupuję

Zakupy w internecie dają klientom możliwość łatwego porównywania cen poszczególnych produktów – wyjątkiem jest sprzedaż produktów unikalnych, rękodzieła etc. Yandex Metrica daje funkcjonalność w postaci nagrań sesji użytkowników. Dzięki temu dowiadujemy się, co klienci robili w naszym sklepie. Przeglądając wiele nagrań zauważyliśmy, że dość często klienci zaznaczają nazwę produktu, kopiują ją i wyszukują produkt w internecie – porównują ceny. Prowadząc e-commerce musimy mieć świadomość, że konkurencyjność cenowa jest tutaj czynnikiem bardzo istotnym.

Yandex Metrics

Sprawdzam rozmiar (wariant) i.. nie kupuję

Kolejnym, istotnym elementem jest dostępność rozmiarów (wariantów) produktów. Szczególnie dotyczy to baraży odzieżowej, ale także w każdej innej, gdy mamy wybór wariantu – zapewnijmy więc ten wybór!

Rozmiar (wariant)

Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.

Jeśli już teraz prowadzisz sklep internetowy, sprawdź już dziś, jak w Twoim przypadku wygląda dostępność towaru, możliwość wyboru rozmiarów (wariantów) sprzedawanych produktów oraz konkurencyjność cen. Takie podstawowe elementy w e-biznesie mogą zaważyć na efektach działań marketingowych. Dlatego też mówimy o współpracy klienta z agencją, gdyż bez skorelowanych działań, wysiłek włożony w zdobycie jakościowego ruchu na stronę sklepu, zakończy się niepowodzeniem lub niewielkim przychodem.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • o 35% wzrósł przychód
  • o 17% wzrosła liczba transakcji
  • o 17% wzrósł współczynnik konwersji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!