Nie daj się zbanować – nowe zasady AdWords

0 napisany przez Joanna Rechnio, 09 września 2014

Nowe zasady Google AdWords poważnie wpływają na prowadzone kampanie reklamowe. Ich nieznajomość może prowadzić, w skrajnych przypadkach, do zawieszenia całego konta reklamowego.

Zespół Google AdWords informuje, że we wrześniu pojawią się nowe zasady prowadzenia kampanii. Już teraz możemy zajrzeć do strony jaka jest w przygotowaniu. Dzięki temu możemy sprawdzić czy nasze kampanie spełniają wszystkie kryteria nowe i te które już obowiązywały.

Cztery główne zmiany

Z nowo powstającego supportu możemy się dowiedzieć, które główne tematy ulegną zmianie lub doprecyzowaniu. Na ten moment zamieszczono 4 główne zagadnienia:

1. niedozwolonych treści, czyli jakich elementów nie można będzie stosować w komunikatach reklamowych,
2. niedozwolonych praktyk, czyli jakich elementów nie można używać na stronach internetowych,
3. treści podlegające ograniczeniom, czyli jakie produkty lub usługi są ograniczone w promocji,
4. wymagania techniczne i redakcyjne czyli jakie będą formaty wszystkich reklam od tekstowych po graficzne i displayowe wraz z zasadami pisowni tekstów.

Co dla osoby prowadzącej kampanię AdWords konkretnie wynika z każdego z tych punktów?

Niedozwolone treści

Firmie Google zależy na bezpieczeństwie, szacunku, szczerości i uczciwości wobec użytkowników, którzy docierają do stron internetowych za pomocą wyszukiwarki Google. Uff. Z tych szczytnych założeń wynikają ograniczenia dotyczące produktów oraz słów kluczowych jakich nie można promować w kampaniach AdWords. Nowe opracowanie zasad będzie dotyczyło według zapowiedzi takich gatunków produktów czy usług:

– “podróbek” produktów czy usług,
– niebezpiecznych produktów lub usług: materiałów wybuchowych, broni, narkotyków,
– nakłaniających do nieuczciwych zachowań np fałszowania dokumentów, pisania prac dyplomowych, podsłuchy,
– treści niestosownych lub obraźliwych.

Większość z tych zasad była już opisana w supporcie Google AdWords aczkolwiek nowy layout i opisy tych zasad wydają się łatwiejsze i bardziej czytelne dla użytkowników AdWords. Użyto słownictwo dostępne dla wszystkich nie tylko ekspertów AdWords jak to miało wcześniej miejsce.

reklama adwords

Broni nie reklamujemy

Dzięki temu każdy zrozumie na czym polega dana zasada. Pomocne są podawane przykłady dla każdego zagadnienia czego we wcześniejszym supporcie brakowało. To ważne, bo reklamy zwierające niedozwolone frazy czy promujące zakazane produkty nie będą emitowane.

Niedozwolone praktyki

W tej sekcji Google pracuje nad zasadami związanymi z nadużyciami w sieci reklamowej, nieodpowiedzialnym zbieraniem i wykorzystywaniem danych oraz fałszywym przedstawieniem swojej firmy, produktów lub usług.

Zasady dotyczące nadużyć w sieci reklamowej będą dotyczyły głównie kreacji i tekstów reklam jakich nie będzie można stosować oraz jakości witryn jakie nie będą mogły korzystać z programu AdWords. Strony z wirusami, zawierające więcej reklam niż oryginalnych treści, witryny nie posiadające unikalnych tekstów tylko skopiowane, strony jakie kierują na inne witryny będą na celowniku Google i mogą zostać zablokowane co oznaczać będzie brak promocji na jakimkolwiek koncie AdWords.

Ważną sekcją zasad jaka powstanie to nieodpowiedzialne zbieranie i wykorzystywanie danych osobowych.

Jeśli korzystasz z formularzy czy modułów newslettera czy prowadzisz sklep internetowy i zbierasz dane swoich klientach Google sprawdzi czy poprawnie informujesz swoich klientów o tym w jaki sposób będzie wykorzystywał jego dane.

polityka prywatności

Polityka prywatności obowiązkowa

Kolejną nową zmianą w zasadach AdWrods to sekcja pod nazwą fałszywe przedstawianie firmy, produktów lub usług. Zadaniem Google jest promocja stron, które nie oszukują.
W związku z tym powstanie nowa lista powodów odrzuceń reklam:

– pominięcie istotnych informacji np. o cenach, możliwościach płatności itp.,
– niedostępne promocje np użyjemy ceny jaka nie obowiązuje,
– wprowadzające w błąd lub nierealistyczne promocje np. gdy prezentowane na stronie certyfikaty są nieprawdziwe,
– niewiarygodne promocje np. gdy pobierane są opłaty za produkty bezpłatne czy informacja o tym że jest najlepsza w branży a nie ma na to dokumentu.

Takie praktyki wciąż jeszcze są stosowane przez niektóre, próbujące za wszelką cenę uzyskać przewagę konkurencyjną, firmy. Teraz działania te będą piętnowane przez Google. Warto więc dwa razy zastanowić się przed umieszczeniem na stronie wielkiego napisu: lider w swojej branży.

Treści podlegające ograniczeniom

Reklamy Google również muszą być zgodne z prawem obowiązującym w danym regionie. Niektóre produkty i usługi podlegają ograniczeniom prawnym w ich promocji. Są to takie branże jak:

– napoje alkoholowe,
– treści dla dorosłych,
– treści objęte prawami autorskimi,
– treści związane z hazardem,
– treści związane z opieką zdrowotną,
– treści o charakterze politycznym,
– znaki towarowe.

Wszystkie te kategorie są już dokładnie opisane w supporcie Google AdWords. Aczkolwiek nowo powstający jest bardziej przejrzysty i czytelniejszy z podanymi przykładami co pomaga w łatwiejszym zrozumieniu tych zasad.

Dzięki temu planujący kampanię mogą uniknąć konieczności konfigurowania kampanii od początku lub oszczędzić sobie czasu związanego z przygotowaniem reklam, które i tak nigdy nie zostaną wyemitowane.

Wymagania techniczne i redakcyjne

Google opracował zestaw zasad zmierzających do wyświetlania reklam, które dla użytkowników nie będą uciążliwe i trudne w interpretacji.

W zasadach redakcyjnych znajdziemy wszystkie regulacje dotyczące pisowni reklam, jakie wprowadzać adresy wyświetlane a docelowe. Wszystkie są już nam dobrze znane lecz ich kategoryzacja ulegnie zmianie co nam reklamodawcom ułatwi interpretację oraz poruszanie się po supporcie.

W zasadach technicznych znajdziemy wszystkie wymagania emisji reklam od tekstowych po displayowe i graficzne na różnych platformach w sieci reklamowej Google. Dodatkowo pojawią rozpisane wszystkie rozszerzenia reklam AdWords te które pojawiły się w zeszłym roku jak również nowo pojawiające się jak rozszerzenia objaśnień czy społecznościowe i adnotacji. Można również znaleźć informacje o nowych reklamach graficznych pod nazwą “Reklamy budujące zaangażowanie”.

Większość tych kategorii była już opisana w supporcie Google aczkolwiek teraz możemy znaleźć konkretne przykłady, które pomagają w zrozumieniu zastosowaniu tych zasad. Pojawiły się również nowe zagadnienia z jakimi należy się zapoznać.

Co ważne, nie dostosowanie się do nich może zakończyć się:

1. Odrzuceniem reklamy,
2. Zawieszeniem witryny co oznaczać będzie brak promocji tej witryny na jakimkolwiek koncie AdWords,
3. Zawieszenie konta AdWords.

Lepiej i precyzyjniej będą wyłapywane strony internetowe jakie będą zawierały ww. niedozwlone treści. Jeśli nawet jedna z podstron w strukturze Twojej witryny zawiera niedozwolone treści należy je usunąć ponieważ pozostałe dozwolone produkty mogą zostać zawieszone w promocji:

Źródło: https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6008942?hl=pl#pra

O autorze:

Joanna Rechnio

Kampanie AdWords prowadzi od dekady. Wybiera taki sposób, który przynosi największe korzyści jej klientom. W grę wchodzi więc zarówno wyszukiwarka, jak i sieć reklamowa. Pracuje z największymi klientami 4People, takimi jak Cefarm24.pl, Nestle, Partner Capital Group, Centrum Nauki i Biznesu Żak oraz DPD Polska. Może poszczycić się licznymi certyfikatami. Najważniejszymi z nich są: Customer Centric Selling, Key Account Management, certyfikaty Google Partners. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi, o czym mogą się przekonać stali czytelnicy bloga Marketing dla ludzi.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!