Kampanie reklamowe typu „Tylko połączenie”

0 napisany przez Aleksander Gabryś, , 13 sierpnia 2015

Czy Twoja firma nastawia się głównie na kontakty telefoniczne? Chcesz szybciej i bardziej bezpośrednio nawiązywać kontakt ze swoim potencjalnym klientem? Zależy Ci na kontaktach w konkretnych godzinach, kiedy Twoje biuro jest otwarte? Jeśli tak, to powinieneś przetestować reklamę AdWords typu „Tylko połączenie”.


Ściągnij klientów prosto na telefon!

Według Google, 70% użytkowników po wyszukaniu informacji za pomocą urządzenia mobilnego, dzwoni do odnalezionej tą metodą firmy. Popularność urządzeń mobilnych rośnie, a polityka Google w tym zakresie (premiowanie stron mobilnych) wyraźnie wskazuje, że mówimy o nowym standardzie zachowania użytkowników.

Umieszczanie w reklamie numeru telefonu nie jest niczym nowym, technika ta była stosowana już dawno. Z czasem pojawiła się też możliwość korzystania z rozszerzenia połączeń. Jednak w reklamie typu „Tylko połączenie” chodzi o wykonanie jednej konkretnej interakcji, czyli połączenia telefonicznego. Jest to jednocześnie jedyna bezpośrednia czynność jaką potencjalny klient może wykonać po zobaczeniu reklamy, ponieważ kliknięcie w nią powoduje automatyczne nawiązanie połączenia.

Jak zacząć?

Możliwość utworzenia reklamy nastawionej na kontakt telefoniczny, znajdziemy bezpośrednio na koncie AdWords:

art1

Tworząc reklamę, trafimy na kilka wymagających uzupełnienia pól:

art2

Podczas tworzenia reklamy należy podać numer telefonu z jakim połączy się osoba klikająca w nią. W celach weryfikacyjnych istotne jest także podanie adresu strony na której podany przez nas numer telefonu faktycznie się znajduje.

Do dyspozycji, poza miejscem na numer, mamy także dwie linijki tekstu, które warto uzupełnić, tak by zachęcić do nawiązania kontaktu z naszą firmą. Nie zapomnijmy w tym miejscu o wezwaniu do działania, przykładowo „Zadzwoń i zamów!”.

Prezentowany typ reklamy wyświetlany jest wyłącznie na urządzeniach umożliwiających nawiązanie połączenia telefonicznego. Nie zobaczymy go więc na komputerach. Reklamy wyświetlają się też wyłącznie w sieci wyszukiwania. Nie zobaczymy jej więc w sieci reklamowej.


Reklamy typu „Tylko połączenie”, w wynikach wyszukiwania na urządzeniu mobilnym, prezentują się podobnie do reklam z zastosowanym rozszerzeniem połączeń:

art3

Reklama z rozszerzeniem połączeń

art4

Reklama typu „Tylko połączenie”

W przypadku reklamy z rozszerzeniem połączeń, w zależności od miejsca kliknięcia na reklamę, trafimy na docelową stronę www lub nawiążemy połączenie. Natomiast gdy mamy do czynienia z reklamą typu „Tylko połączenie”, niezależnie od miejsca kliknięcia, nastąpi połączenie telefoniczne.

Reklamy typu „Tylko połączenie”, dobrze uruchomić i przetestować nawet jeśli nie jest to Twoja główna metoda kontaktu z klientami. Dobrze, jeśli odpowiednią konfigurację reklam oraz testy wykona dla Ciebie agencja, gdyż podobnie jak przy standardowych reklamach łatwo tu popełnić kilka błędów.

Kampanie tego typu rozliczane są tak, jak standardowe reklamy w sieci wyszukiwania, czyli płacimy „za kliknięcie” (w tym przypadku równoznaczne z połączeniem). Dobrą praktyką w ich przypadku jest ustawienie reklamy tak, by wyświetlała się tylko w godzinach, kiedy pracuje Twoje biuro lub kiedy jesteś pewny, że będziesz mógł odebrać telefon

Jeśli zastanawiasz się, jaką stawkę za kliknięcie wykorzystać, to zadaj sobie pytanie ile wart dla Twojej firmy jest telefon od potencjalnego klienta.

Korzystanie z rozszerzeń połączeń jak i reklam typu „Tylko Połączenie” może podnosić skuteczność reklam, warto więc robić to zawsze, by uzyskiwać lepszą pozycję reklam i płacić niższe stawki za akcję.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Szukasz dodatkowych zastosowań rozszerzeń AdWords? Chcesz wiedzieć, jak optymalnie wykorzystać wszystkie możliwości, które oferują linki sponsorowane? Opisz nam swoje potrzeby, a zrobimy dla Ciebie kampanię AdWords z optymalnie dobranym pakietem rozszerzeń.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!