Kampanie produktowe rozwijają skrzydła

3 napisany przez Agnieszka Hadam, , 03 marca 2014

Dzięki nowym możliwościom w zakresie prowadzenia kampanii produktowych działania reklamowe mogą być znacznie efektywniejsze.

e-commerce

Google Shop, Google Shopping, Zakupy Google, Google Merchant Center oraz PLA – te określenia znane są już zapewne wszystkim z branży marketingu internetowego. W 4People takie kampanie prowadzimy od listopada 2013 roku. Dzięki temu dysponujemy pewnym materiałem, na podstawie którego możemy wyciągać konkretne wnioski (o nich nieco niżej).

Produkty w wynikach wyszukiwania

Na początek kilka słów przypomnienia. Dzięki wspomnianym wyżej formom reklamy możemy, obok dotychczas prowadzonych działań promocyjnych w postaci reklam tekstowych na wyszukiwarce Google (dla przykładu reklama w niebieskiej ramce poniżej), prezentować także w postaci graficznej konkretne produkty ze sklepu klienta (zdjęcie, cena, i domena e-sklepu w ramce czerwonej).

Google Merchant Center

Uwaga: ze względu na brak wspomagania tworzenia feedów przez twórców witryn dla niektórych procedura może być ciężka do przejścia. W 4People radzimy sobie z tym angażując do tego zadania programistę.

Następnie, idąc krok dalej, prezentujemy również reklamy graficzne za pośrednictwem kampanii „dynamicznego remarketingu”, które zapewniają dodatkową widoczność w sieci reklamowej Google.

Uwaga: kiedy uznacie, że chcecie dowiedzieć się więcej na temat reklamy w Google z wykorzystaniem najnowszych narzędzi – zapiszcie się na nasze szkolenia. Więcej tutaj!

Skuteczność przede wszystkim

Na podstawie prowadzonych już od 3 miesięcy kampanii Google Merchant Center możemy wypowiedzieć się na temat ich skuteczności na tle reklam tekstowych AdWords i innych form promocji w internecie.

1) kampanie PLA charakteryzują się zdecydowanie niższym kosztem za kliknięcie – śr. CPC w tego typu kampaniach jest niższe o 56% niż w reklamach tekstowych AdWords;
2) podobnie zdecydowanie niższy koszt kliknięcia obserwujemy w remarketingu dynamicznym – śr. CPC jest tutaj niższe o 72% niż w dotychczas prowadzonych kampaniach remarketingowych;
3) w przypadku jakości odwiedzin tak dużych różnic nie ma, jednak i tak są one na lepszym poziomie.

kampanie google merchant center

Niektórzy być może zwrócą uwagę na stosunkowo wysoki współczynnik odrzuceń. Należy jednak zaznaczyć, że w kampaniach PLA internauta jest kierowany na podstronę konkretnego produktu, czyli bardzo głęboko w strukturze strony www. Klient widzi cenę produktu z poziomu wyszukiwarki. Po kliknięciu może szybko uzyskać dodatkowe informacje, przeczytać opis i od razu podjąć decyzję o kupnie. Nie musi oglądać dodatkowych zakładek, przez co czas wizyty jest znacznie krótszy.

4) W kampaniach Google Merchant Center prowadzonych w 4People odnotowujemy wysokie współczynniki konwersji pod postacią składanych zamówień:

konwersje

– kampanie PLA posiadają o 63% wyższy współczynnik konwersji w porównaniu do reklam tekstowych na wyszukiwarce Google;
– skuteczność remarketingu dynamicznego co do generowanych zamówień wynosi natomiast 42%.

Nowa odsłona Google Shopping

Efektywność dotychczas prowadzonych kampanii zakupowych mobilizuje nas do prowadzenia kolejnych działań w tym zakresie. Tym bardziej, że od dnia 26 lutego 2014 (1) roku możemy posługiwać się nowym pojęciem („Kampania produktowa”) i wykorzystywać nowe funkcjonalności w zakresie zakupów Google.

Tak jak dotychczas, aby uruchomić kampanię sklepu internetowego promującą wszystkie produkty będące na stanie magazynowym, należy utworzyć konto Google Merchant Center (www.google.com/merchants/) i wgrać wcześniej stworzony feed. Po wskazaniu nr ID konta AdWords, na którym prowadzimy kampanię na wyszukiwarce Google z reklamami tekstowymi, możemy przystąpić do skonfigurowania pierwszej kampanii produktowej.

marketing w google

Obecnie jedno konto AdWords możemy łączyć z kilkoma kontami Google Merchant Center dzięki czemu mamy większe możliwości promocyjne. W przypadku posiadania kliku kont PLA, a tym samym powtarzania się produktów w feedzie możemy poszczególnym kampaniom nadawać priorytety:

Priorytet

– niski – ustawienie standardowe w przypadku posiadania 1 kampanii;
– średni- nadawany szczególnie gdy kampanię posortujemy np. wg. typów produktów czy kategorii;
– wysoki – najwłaściwszy dla pojedynczych produktów, na których sprzedaży nam najbardziej zależy;

Powyżej wspomniana została możliwość segmentowania produktów z feeda. Można ją wykonywać na kilku poziomach. Już na etapie zakładania kampanii w zaawansowanych ustawieniach możemy zdefiniować filtr zasobów w oparciu o elementy:
– marka
– identyfikator
– stan
– typ produktu
– niestandardowa etykieta (maksymalnie 5) – do samodzielnego zdefiniowania i wcześniej, co najbardziej istotne, zastosowania go również w feedzie.

Dla przykładu posługując się filtrem „Stan” możemy nadawać hierarchie dla kampanii
z nowymi produktami kosztem używanych bądź odwrotnie:

reklama w google

W bardzo uproszczony sposób możemy obecnie z listy wszystkich produktów, które zawiera feed na poziomie „Grupy produktów” wyodrębniać poszczególne produkty i dostosować indywidualnie stawki za kliknięcie w zależności od celów, które chcemy aby realizowała kampania:

google merchant center

Może się również zdarzyć, że nie chcemy promować wszystkich produktów umieszczonych w feedzie. Nic prostszego – po wyodrębnieniu grupy produktów z feedu wystarczy ją wykluczyć:

reklama w google

Zdecydowanie zmienia się natomiast kwestia analizy i raportowania i to uważam w dobrym kierunku.

W dotychczas prowadzonych kampaniach PLA istniała opcja sortowania produktów z feedu na poziomie „Automatycznych miejsc docelowych” w dość skomplikowany sposób. Ponadto mogliśmy tylko obserwować statystyki klikalności, koszty inwestycji i dane konwersji. Natomiast na koncie AdWords nie mogliśmy sprawdzać kliknięć w produkty – jedynie słowa które spowodowały przejście na witrynę.

google merchant center

Teraz segmentowanie produktów jak i ich analiza jest łatwiejsza. Bezpośrednio na koncie AdWords zobaczymy strukturę wyodrębnionych produktów, klikalność w poszczególne produkty, słowa kluczowe które spowodowały przejście na stronę oraz udział reklam w wyświetleniach czy wskaźniki konkurencji.

reklama w google

Wszystkie dotychczasowe kampanie PLA zostały niezwłocznie w Agencji 4People zamienione na nowe struktury kampanii produktowych. Pierwsze dane analityczne pojawią się na kontach AdWords w przyszłym tygodniu. Dla zobrazowania możliwości analizy i raportowania nowych kampanii zakupowych zapewne w dłuższym czasie pokusimy się o opracowaniu kolejnego materiału.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Źródło: http://adwords-pl.blogspot.com/2014/02/kampanie-produktowe-sa-teraz-dostepne.html

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!