Jak zwiększyć sprzedaż sklepu internetowego za pomocą AdWords?

5 napisany przez Anna Małecka, 10 lutego 2015

Jak zwiększyć liczbę osób zainteresowanych ofertą i w efekcie – sprzedaż w sklepie internetowym za pomocą narzędzi AdWords?

Firmy decydując się na promocję w Google zazwyczaj koncentrują się na działaniach, które pozwalają im docierać do klientów aktywnie poszukujących oferowanych przez nich produktów lub usług. Zapominają o tym, że ich grupa docelowa może być znacznie szersza…

Proces zakupowy każdego klienta złożony jest z trzech faz. Pierwszą z nich jest budowanie świadomości, czyli potrzeby związanej z nabyciem danego produktu, drugą – faza aktywnego poszukiwania, a na końcu – faza oceny alternatyw i podejmowania ostatecznej decyzji. Biorąc ten fakt pod uwagę, nie ma żadnych przesłanek do tego, by skupiać promocję witryny wyłącznie na jednym odcinku. Poniżej postaram się pokazać, jak za pomocą narzędzi Google, dotrzeć do klientów na każdym etapie procesu zakupu.

Pomagamy osobom zainteresowanym znaleźć naszą firmę (faza II)

Nasze działania nie przez przypadek zaczynamy od fazy II – osoby, które są zainteresowane naszymi produktami, muszą szybko i łatwo znaleźć nas w internecie.

Standardowo zaczynamy działania promocyjne od doboru fraz kluczowych oraz sformułowania komunikatów reklamowych, które podkreślą atuty oferty danego klienta. Efektem tych działań jest uruchomienie kampanii Google AdWords na pierwszej stronie wyników wyszukiwarki.W tym momencie możemy już oczekiwać, że wszystkie osoby, które będą aktywnie poszukiwać produktów sklepu bez problemu odnajdą reklamę, a co się z tym wiąże odwiedzą witrynę internetową firmy.

Od pewnego czasu, w odniesieniu do tej grupy klientów, możemy również korzystać z kampanii Google Zakupy. Poza wyświetleniem na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dokładnie w tym czasie, kiedy oczekuje tego potencjalny klient, jej zdecydowaną zaletą jest również jej forma. Reklama wyświetlana jest w postaci grafiki, której towarzyszy opis produktu oraz cena.

Opisane wyżej możliwości to jednak dopiero początek drogi w procesie pozyskiwania klientów.

Pytanie co zrobić z tymi osobami, które nie podjęły jeszcze decyzji dotyczącej nabycia konkretnego produktu, a potencjalnie mogą być nim zainteresowane?

Docieramy do osób potencjalnie zainteresowanych (faza I)

Wykorzystując jako przykład jednego z naszych klientów, a dokładnie sklep internetowy oferujący produkty przeznaczone do wyposażenia gastronomii, możemy domniemywać, że taką grupę będą stanowiły osoby, które właśnie urządzają swoją restaurację. Zapewne szukają one inspiracji związanych z wystrojem wnętrza czy też doborem odpowiednich sprzętów i to jest właśnie ten moment w którym my możemy wzbudzić konkretną potrzebę związaną z nabyciem naszych produktów, które klientowi i tak w końcu będą przecież potrzebne.

Innym przykładem, który doskonale obrazuje sposób docierania do klientów znajdujących się w pierwszej fazie zakupu, jest promowany przez nas sklep z akcesoriami dziecięcymi, w tym z pieluszkami wielorazowymi. Grupą docelową są dla nas rodzice małych bobasów, którzy do tej pory korzystali z pieluch jednorazowych. Podczas gdy przeglądają serwisy poświęcone zagadnieniom związanym z szeroko rozumianym rodzicielstwem, mamy okazję by zaszczepić w nich wizję zakupu produktu, który być może będzie dla nich ciekawym rozwiązaniem.

Możliwości jest wiele, cel jeden – wykreowanie w świadomości potencjalnego klienta potrzeby nabycia naszego produktu tak wcześniej jak tylko jest to możliwe.

Opisane wyżej działanie, próbujące co nieco wpłynąć na wybory potencjalnych klientów, jest możliwe do zrealizowania dzięki kampanii kontekstowej oraz kampanii behawioralnej realizowanej w sieci reklamowej Google.

Kampania kontekstowa oraz behawioralna z misją dotarcia do potencjalnych klientów

Kampania kontekstowa pozwala nam pokazać reklamę, najlepiej w formie graficznej, na serwisach tematycznie powiązanych z branżą danego klienta lub na konkretnych, wybranych uprzednio stronach. W przypadku sklepu z akcesoriami dla dzieci mogą to być serwisy poradnikowe związane z rozwojem motorycznym dzieci czy też ich wychowaniem.

Reklama behawioralna z kolei wyświetlana jest osobom dobranym na podstawie cech demograficznych, socjologicznych i zainteresowań. W przypadku firmy sprzedającej akcesoria dla dzieci – reklama pokaże się kobietom w wieku 25-34 lat, posiadającym dzieci, według ich zainteresowań (np. zagadnienia związane z wychowaniem dzieci). W przypadku tej formy promocji z pomocą przychodzą nam także raporty danych demograficznych oraz zainteresowań dostępne w statystykach Google Analytics. Na bazie analizy klientów dotychczas dokonujących zakupów w naszym sklepie możemy wyłonić grupę wspólnych cech, które określimy przy konfiguracji kampanii behawioralnej, zwiększając tym samym szansę sklepu na sprzedaż.

Wykresy ilustrujące dane demograficzne klientów dokonujących zakupów w sklepie z akcesoriami dla dzieci

Wykresy ilustrujące dane demograficzne klientów dokonujących zakupów w sklepie z akcesoriami dla dzieci

Reasumując, im więcej wiemy o dotychczasowych klientach sklepu, tym lepiej jesteśmy w stanie przygotować kampanię, zwłaszcza pod kątem przekazów reklamowych, z którymi trafiamy do nowych użytkowników.

Wykorzystując opisane wyżej narzędzia mamy już dostęp do klientów w pierwszej i drugiej fazie zakupu, czyli tych nieświadomych i tych świadomych – pozostają nam już tylko niezdecydowani.

Docieramy do klientów niezdecydowanych (faza III)

Niezdecydowani, to klienci, którzy chcą ciastko, ale jeszcze nie potrafią zdecydować czy zjedzą karpatkę czy sernik, a co więcej nie wiedzą, w której ciastkarni powinni je kupić. Naszym zadaniem jest zatem przekonać te osoby, które już wcześniej odwiedziły daną stronę, że powinny wrócić i dokończyć proces składania zamówienia.

Z pomocą przychodzi nam tutaj kampania remarketingowa, która pozwala na wyświetlenie reklamy właśnie tym klientom, którzy wcześniej odwiedzili daną stronę, ale podczas wizyty nie zdecydowali się na zakup produktów. W ten sposób przypominamy im o naszej stronie i o tym, że skoro ostatnio ja przeglądali i zastanawiali się nad transakcją – może tym razem warto się jednak zdecydować.

Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.

Cykl zakupowy wraz z dopasowanymi reklamami

Cykl zakupowy wraz z dopasowanymi reklamami

Google poprzez swoje narzędzia daje nam dostęp do wszystkich potencjalnych klientów. Trudność polega jedynie na tym, by właściwie dostosować je do oferty danego sklepu. Z przyjemnością zrobimy to dla Twojej kampanii. Napisz do nas i przekonaj się, jak promować e-commerce dzięki AdWords.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • o 35% wzrósł przychód
  • o 17% wzrosła liczba transakcji
  • o 17% wzrósł współczynnik konwersji
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Anna Małecka

W 4PEOPLE wspiera innych w trudnym zadaniu rozpoczynania współpracy z nowymi klientami agencji. Potrafi delegować obowiązki tak, aby wszystkie zadania zostały prawidłowo wykonane. Jako osoba odpowiedzialna za pracę całego działu wie o wszystkim, co się w nim dzieje.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!