Internet jako narzędzie biznesowe – dla przedsiębiorstw rozpoczynających swoją przygodę za pośrednictwem globalnej sieci komputerowej

0 napisany przez Natalia Dziubek, 21 stycznia 2016

Współcześnie, uruchomienie strony internetowej lub e-sklepu jest czynnością niezwykle popularną. Znaczna część przedsiębiorstw chce zaistnieć w globalnej sieci jaką jest Internet. W efekcie, pojawia się wiele e-działalności, a co za tym idzie, większa liczba konkurujących ze sobą firm.

W dzisiejszym artykule dowiecie się, jakie działania podjąć, by start Waszego biznesu przebiegł płynnie, a konkurencja miała się czego obawiać!

Dlaczego tak ważna jest obecność w Internecie?

W ciągu ostatnich lat powszechność jaką zyskała globalna sieć Internet, jest zaskakująca. Szerokie grono odbiorców każdego dnia poszukuje mnóstwo informacji. Wiele godzin spędzanych przez przeciętnego człowieka przed monitorem swojego komputera można spożytkować, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy poszukują właśnie Twojej firmy.

Głównym czynnikiem wpływającym na zaistnienie w sieci komputerowej jest utworzenie witryny internetowej o danej funkcjonalności, przedstawiającej np. produkty, bądź usługi, które oferujesz lub też wizytówkę prezentującą firmę – na tym skupimy dzisiaj swoją uwagę. Jednak należy pamiętać, że nie jest to jedyny sposób na prowadzenie działalności on-line.

Implementacja strony internetowej

Podstawą skutecznego wprowadzenia do sieci aplikacji internetowej jest wyznaczenie celów biznesowych, jakie firma chcę osiągnąć oraz przygotowanie efektywnej strategii marketingowej. Na sam proces wdrożenia strony internetowej składa się kilka etapów. Do ważniejszych należy zaliczyć:

  • wstępne rozpoznanie systemu, czyli wyznaczenie ogólnego celu prowadzenia firmy za pośrednictwem sieci komputerowej,
  • specyfikację oraz analizę wymagań użytkowników – umożliwi rozbudowę strony WWW, dodatkowo spełniając jej określone wymagania,
  • projekt aplikacji internetowej – dzięki zebranym dotychczas informacjom, projektujemy strukturę funkcjonalną, architekturę informacyjną oraz fizyczną, layout użytkownika oraz wszelkie działania dotyczące bezpieczeństwa.

Na podstawie dotychczasowych ustaleń wynikających z wyżej wymienionych kroków, można przystąpić do implementacji projektu. Określony wcześniej cel oraz postawione założenia, z pewnością ułatwią stworzenie aplikacji internetowej o wysokiej jakości. Dodatkowo, stosując się do panujących trendów z pewnością uda nam się osiągnąć założone cele.

Prawidłowo funkcjonujący serwis internetowy, po pomyślnym zakończeniu wszystkich etapów składających się na jego stworzenie, można wprowadzić w sieć. Na uzyskanie wysokiej jakości aplikacji internetowej ma wpływ wiele czynników. Niemniej jednak, gdy osiągniemy zadowalający nas efekt, a serwis internetowy pomyślnie przejdzie fazę testowania, można przystąpić do jego wdrożenia.

Wprowadzenie “miękkie”, a wprowadzenie “twarde”

Wymienić należy dwa podejścia uruchomienia strony internetowej. Pierwszym z nich jest instalacja aplikacji internetowej na serwerze bez uprzedniej akcji marketingowej, zwana wprowadzeniem „miękkim”. W tym przypadku część marketingowa projektu nie jest wykonana, bądź  jej realizacja odbywa się w znacznie mniejszej części niż podczas wprowadzenia “twardego” witryny WWW do sieci. Wybór tego sposobu niesie za sobą ryzyko niezadowolenia klientów oraz negatywnych opinii. Drugie podejście charakteryzuje się uruchomieniem aplikacji internetowej, która zostaje poprzedzona akcją marketingową – wprowadzenie „twarde”. Wybór tego podejścia jest zdecydowanie bezpieczniejszy od pierwszego. Umożliwia on sprawdzenie prawidłowości działania aplikacji przed ewentualnym zainteresowaniem odbiorców witryną internetową, które wywołane zostało kampanią promocyjną.

Niestandardowy podział reklamy internetowej znajdziecie w artykule: Marketing internetowy – najpopularniejsze przykłady reklamy internetowej, który pomoże Wam zdecydować od jakiej formy reklamy rozpocząć.

Podsumowanie

Stworzenie godnego uwagi serwisu internetowego ma na celu między innymi pozyskanie większej liczby potencjalnych klientów, czy budowanie silnej pozycji i wizerunku firmy. By wyróżnić się w sieci, obierzmy skuteczną strategię marketingową, którą będziemy wdrażać wraz z witryna internetową – nie zwlekajmy, tylko zacznijmy działać!

W doborze narzędzi, jak i odpowiednich rozwiązań marketingowych jesteśmy do Twojej dyspozycji!

O autorze:

Natalia Dziubek

W 4People zajmuje się prowadzeniem kampanii AdWords. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!