Dlaczego moje reklamy się nie wyświetlają? Czyli o nurtujących problemach w AdWords

0 napisany przez Małgorzata Musiołek, , 04 marca 2015

Niezależnie od tego czy kampania prowadzona jest samodzielnie czy też została oddana w ręce Agencji – na pewno pojawiają się pytania lub problemy, które intrygują właścicieli witryny!

W dzisiejszym wpisie chcę omówić kilka podstawowych i najpopularniejszych problemów, które na początku przygody z kampaniami AdWords, mogą wydawać się dla wielu osób problematyczne. Mam nadzieję, że pozwolą one lepiej zrozumieć podstawowe zasady dotyczące prowadzenia reklam w wyszukiwarce Google.

Dlaczego się nie wyświetlam?

Chyba najczęstsze pytanie, jakie może się pojawić to „Dlaczego nie wyświetlam się w Wyszukiwarce Google”? Powodów może być kilka, jednak najczęściej spotykane to:

  • Zbyt niski budżet!

Najczęściej powodem jest niski budżet miesięczny przeznaczony na emisję AdWords.

Jeżeli kwota przeznaczona na reklamy jest ograniczona – należy rozsądnie ją wydawać. Zdarza się tak, że zostaje ustawiony zbyt mały budżet dzienny, który już na starcie powoduje, że reklama nie jest emitowana lub – kwota bardzo szybko się wyczerpuje. W takim przypadku warto obrać strategię, która umożliwi maksymalne wykorzystanie środków.

Polecam skupić się na wyborze odpowiednich kategorii produktów czy usług, które mają być promowane – biorąc pod uwagę marżę, popularność produktu czy też sezon.

  •  Inna lokalizacja, harmonogram reklam

Lokalizacja kampanii może być ustawiona na konkretny region czy miasto. Dlatego warto sprawdzić, jakie ustawienia widnieją w wyszukiwarce Google:

A najlepiej skorzystać z narzędzia do podglądu reklamy, do którego link znajdziecie TUTAJ

Może również ustawiony został harmonogram, który wyklucza wyświetlanie kampanii w określonych porach?

  • Brak wpisywanej frazy w kampanii

Być może w okno wyszukiwarki Google wpisywane są frazy, które nie są wprowadzone do kampanii? Takie nieporozumienie często zdarza się, jeśli prowadzenie kampanii powierzamy drugiej osobie. Warto już na początku ustalić specyfikację, w której zawarta będzie lista słów kluczowych do wykorzystania. Na tym etapie polecam również porozmawiać z wykonawcą usługi o własnych propozycjach i wizji kampanii.

  • Mała liczba wyszukiwań

Bardzo szczegółowe lub niszowe frazy kluczowe mogą spowodować, że reklama nie wyświetla się, ponieważ użytkownicy rzadko wpisują dane hasło. Nie mamy na to wpływu, ale warto nie usuwać danego słowa z kampanii. Nie zakłóca ono statystyk, a z czasem może zacząć się wyświetlać.

Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że przyczyna leży w innym miejscu – problem z zasadami reklamowymi, niewłaściwy język odbiorcy reklamy, nieprawidłowy format reklamy itp. Opisane jednak przeze mnie powody wydają mi się najważniejsze, dlatego polecam sprawdzić je jako pierwsze.

Czemu moja reklama nie jest na pierwszej pozycji?

Powodów może być wiele. Na przykład – duża konkurencja, która prowadzi kampanię od długiego czasu, co umożliwia jej uzyskanie wysokiego miejsca w rankingu reklamy. Na ranking reklamy składa się kilka czynników, takich jak:

  • stawki CPC
  • jakość reklamy
  • jakość słów kluczowych
  • witryna docelowa
  • historia konta

Wszystkie te elementy mierzone są za pomocą Wyniku Jakości. Efektywność reklamy zależy w głównej mierze od osoby, która będzie prowadziła kampanię. Więcej informacji na temat tego, jak działa Wynik Jakości możecie przeczytać tutaj: https://support.google.com/adwords/answer/2454010?hl=pl

Gdzie mój numer telefonu?

Kilka lat temu była możliwość umieszczenia numeru telefonu w treści komunikatu reklamowego. Te czasy się jednak skończyły. Obecnie, telefon dodawany jest do kampanii jako „rozszerzenie połączeń”. To rozszerzenie nie zawsze się jednak wyświetla. AdWords wyświetla numery telefonu, uwzględniając różne czynniki:

  • pozycję reklamy na stronie wynikó wyszukiwania Google ( niektóe rozszerzenia wyświetlają się tylko w reklamach nad wynikami wyszukiwania)
  • ranking reklamy, który stanowi kombinację stawki, jakości reklamy i strony docelowej oraz oczekiwanego wpływu rozszerzeń i innych formatów reklam\
  • jakość słowa kluczowego i maksymalną stawkę CPC
  • inne aktywne rozszerzenia reklam

Jeśli chcesz aby numer telefonu wyświetlał się jak najczęściej, zadbaj o powyższe elementy. Niekiedy jednak, pomimo spełnienia powyższych kryteriów, numer telefonu nie pojawia się lub pojawia w zależności od wyświetlanej pozycji. Pamiętaj też, że wyświetlanie numeru telefonu jest zdecydowanie bardziej istotne w przypadku urządzeń mobilnych.

Błędy w wizytówce Google Maps

Ponieważ mapki Google są łączone z kontem AdWords, poruszę również ten temat. Jakie błędy mogą wystąpić?

  • kilka wizytówek, założonych niezależnie od siebie
  • błędne adresy
  • zdjęcie nieprawidłowej lokalizacji czy siedziby firmy
  • brak dostępu do „starych wizytówek”
  • mapki zakładane przez Google „z automatu”

Jak sobie poradzić z tym tematem? Ważne jest, aby zebrać wszystkie dostępy do mapek. Następnie przeanalizować czy dane w nich zawarte są prawidłowe. W razie błędnych danych trzeba po prostu je poprawić i zweryfikować poprawność za pomocą indywidualnego kodu, który prześle nam Google. Jeśli zaś nie mamy dostępu do wszystkich wizytówek, to pora na uzbrojenie się w odrobinę cierpliwości, ponieważ proces usuwania złych map może być długi. Najpierw należy przenieść własność nieprawidłowej wizytówki Google Maps i usunąć ją z konta. Następnie dzwonić do konsultantów Google. Dzwonić, dzwonić i jeszcze raz dzwonić…

Co tak drogo?

To pytanie dotyczy często kosztów kliknięcia. Ten element jest zbieżny z punktem 2 – wysokość stawek i wynik jakości wpływa na ranking reklamy. Warto też zwrócić uwagę na konkurencję czy szczytowy sezon danego produktu. Jeśli kampania jet prowadzona od niedawna trzeba wiedzieć, że do wypracowania odpowiednio niskich stawek potrzeba (czasem dużo) czasu. Można oczywiście zmniejszyć stawki cpc od razu, jednak to prawie na pewno spowoduje wyświetlanie się reklam na niskiej pozycji lub dalszych stronach wyszukiwarki Google (albo w ogóle brak wyświetleń). Warto też ustalić, ile maksymalnie przeznaczyć na jedno kliknięcie w reklamę.

Nie zawsze konieczne jest walczenie o pierwsze pozycje w wyszukiwarce, czasem lepiej jest zmniejszyć nieco stawkę, być niżej od konkurencji, ale zadbać o tekst reklamowy – tak by był częściej klikany.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Czy powyższe pytania rzeczywiście padają najczęściej? Jeśli tak, to mam nadzieję że udało mi się choć w części na nie odpowiedzieć i rozwiać wątpliwości. Na pewno pojawiają się (lub pojawią!) jeszcze inne trudności, dlatego jeśli masz wątpliwości, skontaktuj się z 4People i miej pewność, że poprowadzimy dla Twojej firmy kampanię AdWords szytą na miarę.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!