Aktualizacja e-sklepu a sprzedaż

0 napisany przez Paweł Kubik, 16 września 2015

Każdy z nas coraz częściej korzysta z dobrodziejstw jakie dają nam zakupy online. Problem pojawia się w momencie, kiedy sklep internetowy nie spełnia naszych oczekiwań. Chciałoby się rzec: jak żyć?


Na “rynku” znaleźć można wiele sklepów online, które rozpoczęły sprzedaż internetową już kilka lat temu. Od tamtej pory jednak, nie zmieniły zarówno swojego wyglądu, jak i funkcjonalności.

Na przykładzie jednego z takich e-commerce’owych “dinozaurów” pokażę Wam korzyści wprowadzania zmian w zakresie funkcjonalności i wyglądu sklepu.

Przydatne informacje zawsze pod ręką

Wspomniany sklep internetowy zmienił swój layout. Strona produktu od tej pory zawiera wszystkie przydatne informacje na jednej karcie, łącznie z kosztami dostawy. Przycisk dodania produktu do koszyka jest dobrze widoczny. Pozostałe informacje o produkcie oraz boxy z wybranymi produktami z kategorii znajdują się poniżej.

4people - artykuł Pawel K - 1

Na zakończenie pokażę Wam jeszcze, jak te zmiany przekładają się na wzrost ilości transakcji.

Czy wiesz, że dodajesz coś do koszyka?

Tak, ponieważ informacja jest przedstawiona w postaci okienka pop-up, za każdym razem kiedy klikniemy w Dodaj do koszyka.

4people - artykuł Pawel K - 2

Kupuję, ale czy wiem jak?

Wybieramy przejście do koszyka i od razu widzimy szereg ważnych informacji. Zwrócę uwagę na kilka kluczowych elementów. Idąc od góry strony, mamy podsumowanie ilości i wartości zamówienia – wiemy co i za ile kupimy.

4people - artykuł Pawel K - 3

Nie musimy przechodzić na kolejne strony, poniżej widzimy resztę opcji wpływających na koszty zamówienia: dostawę i formę płatności.

4people - artykuł Pawel K - 4

Finalnie, mając podsumowanie wszystkich kosztów – kupujemy! Przycisk DO KASY mówi sam za siebie. Dalej mamy “wzorowy” ekran z z wyborem trybu zakupu: z logowaniem, bez logowania lub z założeniem konta.

Potwierdzenie (podsumowanie) zamówienia – to przedostatni ekran, na którym ostatecznie decydujemy się na zakup, mając podsumowane wszystkie informacje. Dziękujemy za złożenie zamówienia i na tym kończy się nasza przyjemność płynąca z dokonanych zakupów. .

Czytając dalej, zobaczysz jak przełożyło się to na wzrost współczynnika konwersji e-commerce.

To nie tylko kwestia statystyki

Porównajmy w Google Analytics prawie identyczną ilość sesji z dwóch okresów – przed wprowadzeniem zmian i po wprowadzeniu zmian:

4people - artykuł Pawel K - 5

Lubimy konkrety, więc…

W ramach celu konwersji, ustawione zostało “Złożenie zamówienia”, w efekcie zobaczyć mogliśmy poniższe wartości:

4people - artykuł Pawel K - 6

Na uwagę z pewnością zasługuje Współczynnik porzuceń celu. W nowej wersji witryny, jedynie w nieco ponad 12% realizacji kroków koszyka następowało jego porzucenie. W starej wersji ponad 71% kupujących porzucało koszyk na jednym z kroków.

Efekty – wzrost sprzedaży

Średnia wartość zamówienia pozostała praktycznie bez zmian. Oznacza to tyle, że użytkownicy kupowali tyle samo w nowej i starej wersji strony. Znacząco poprawiła się ilości transakcji oraz współczynnik e-commerce. W efekcie czego uzyskano najbardziej pożądany wzrost – wzrost przychodu ze sprzedaży.

4people - artykuł Pawel K - 7

Podsumowanie

Na koniec drobna, ale nie zwykle ważna informacja: kiedy aktualizacja będzie wiązać się ze zmianą “silnika sklepowego”, warto zwrócić uwagę na elementy SEO – głównie adresowanie podstron.

Jeśli nadal zastanawiasz się, czy warto zainwestować w aktualizację e-sklepu to powiem wprost: nie trać czasu i pieniędzy – zrób to jak najszybciej!

O autorze:

Paweł Kubik

Jako Account Manager w 4people zajmuje się obsługą klientów. Proponuje nowe rozwiązania i nowe możliwości. Na bieżąco obserwuje branże oraz nowinki technologiczne. Jeżeli wpadnie mu ciekawe narzędzie w ręce - na pewno postara się je wykorzystać.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Bądź na bieżąco!
Zapisz się do naszego newslettera. To nic nie kosztuje, a istnieją dowody Amerykańskich naukowców, że to się opłaca!