AdWords Express – szybko, łatwo i … lokalnie

0 napisany przez Angelika Paluch, , 06 marca 2015

Jeśli zastanawiacie się do kogo właściwie adresowana jest platforma AdWords Express, jak wygląda jej obsługa i czym tak naprawdę różni się od znanego nam tradycyjnego konta Google AdWords – to ten artykuł jest właśnie dla Was.

Google AdWords Express to nic innego jak uproszczona wersja znanej nam platformy Google AdWords. Jest to produkt firmy Google, który przeznaczony jest dla małych i średnich przedsiębiorstw, zazwyczaj działających na rynkach lokalnych. Usługa ta umożliwia łatwe i szybkie tworzenie kampanii lokalnych w promieniu do 65 km od siedziby danej firmy.

Firma Google postarała się o to, by cały proces zakładania jak i prowadzenia kampanii reklamowej był jak najprostszy. Utworzenie reklamy jest naprawdę bardzo łatwe. Jedyne co musimy zrobić to wybrać odbiorców, napisać parę słów o naszej firmie i określić miesięczny budżet.

Platforma jest zautomatyzowana w taki sposób, by osoby, które do tej pory nie miały bezpośredniego kontaktu z tworzeniem reklamy internetowej – miały szanse na zaistnienie w sieci. Dobór właściwych słów kluczowych, stawki CPC, optymalizacja kampanii czy ustawianie budżetów dziennych – osoba, która zdecyduje się na korzystanie z platformy Google Express nie musi znać tych pojęć.

AdWords Express zostało tak zaprogramowane, by dany właściciel firmy nie musiał zarządzać miejscem docelowym jak i nie musiał przejmować się czasem wyświetlania jego reklam osobom, które znajdują się w okolicy.

Przedsiębiorca korzystający z tego rozwiązania nie musi też zastanawiać się nad wyborem słów kluczowych do danej kampanii ani też nie musi jej regularnie monitorować. Osoba korzystająca z tego narzędzia nie musi również pilnować dziennego budżetu.

Jak działa platforma Google Express?

Przedsiębiorca chcący utworzyć kampanię dla swojej firmy w platformie AdWords Express nie musi posiadać strony internetowej. Wystarczy, że założy wizytówkę swojej firmy w serwisie Google Moja Firma. Wizytówka ta umożliwia łatwe stworzenie kampanii w Google AdWords Express. Potencjalni klienci, którzy klikną w reklamę zostaną automatycznie przekierowany na profil firmy w serwisie Google +.

Platforma Google Express umożliwia szybkie i łatwe stworzenie kampanii reklamowej. Chcąc utworzyć kampanię musimy w pierwszej kolejności dokonać wyboru odbiorców oraz obszaru wyświetlania się kampanii. Jak widać na poniższym zrzucie ekranu kampanię lokalną możemy kierować na obszar w promieniu do 65 km od siedziby firmy.

odbiorcy_artykul

W drugiej kolejności system prosi nas o wybranie kategorii tematycznie powiązanej z działalnością danej firmy. W momencie wyboru kategorii tematycznej system automatycznie dobiera słowa kluczowe, po których potencjalni klienci ich znajdywać.

kategorie

W drugiej kolejności następuje przygotowanie reklam – tak jak to ma miejsce w tradycyjnym systemie AdWords. Ostania część to wybór budżetu miesięcznego dla wybranych przez nas wcześniej kategorii.

komunikat

Ostatnia kwestia to ustalenie budżetu. W AdWords Express możesz dostosowywać budżet i uruchamiać, wstrzymywać lub zmieniać reklamy w dowolnej chwili.

System w ramach budżetu zaproponowanego przez nas oszacuje możliwą liczbę kliknięć, które możemy wykupić. Jak już wcześniej wspomniałam budżet miesięczny jest rozłożony na cały miesiąc. Podczas ustalania wartości kwoty budżetu warto zwrócić uwagę na to, iż jeśli określimy sobie budżet na poziomie budżetu 500 zł, a kampanię uruchomimy w połowie miesiąca to tylko 250 zł zostanie wykorzystane.

budzet

Podsumowując, AdWords Express umożliwia wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google oraz na mapach (reklamy nie będą wyświetlane w sieci reklamowej ani u partnerów).

Co więcej reklamy te nie mają żadnego wpływu na pozycje strony w wynikach organicznych.

Gdzie pojawiają się reklamy Google Express?

Tak stworzona przez nas kampania umożliwi wyświetlanie się reklamy przede wszystkim w wyszukiwarce Google oraz na mapach Google. Reklamy będą się wyświetlały użytkownikom komputerów, jak również urządzeń mobilnych. Wyświetlanie reklamy na urządzeniach mobilnych (komórkach, tabletach) pozwoli na łatwy i szybki kontakt potencjalnego klienta z firmą.

Pewnie zastanawiacie się w jaki sposób ustalana jest pozycja przygotowanej przez Was reklamy? Odpowiedź jest prosta – system ten bierze pod uwagę dopasowanie do zapytania użytkownika wyszukiwarki oraz jego oferty cenowej reklamodawcy (stawki, jaką jest w stanie zapłacić.) Właśnie w ten sposób określana jest pozycja przekazu.

W porównaniu z tradycyjną platformą Google AdWords nie będą wyświetlane w sieci reklamowej ani także u partnerów wyszukiwania. Należy jeszcze poruszyć kwestię geolokalizacji – tak więc reklamy, które stworzymy będą wyświetlały się użytkownikom wyszukiwarki, którzy są zainteresowani naszą kategorią przebywający w wyznaczonym przez nas wcześniej obszarze.

Załóżmy, że jesteśmy właścicielami gabinetu fryzjerskiego w Katowicach. Chcemy pokierować swoją reklamę na teren Katowic. Gdy ktoś przebywa w Katowicach i wpisze w wyszukiwarce Google hasło fryzjer wtedy nasza reklama może mu się wyświetlić.

Drugą sytuacją może być sytuacja, w której osoba przebywa poza Katowicami – dajmy na to w Tychach – również ma potrzebę pójścia do fryzjera i w związku z tym wpisuje w okno wyszukiwarki odpowiednie zapytanie, np. fryzjer w Katowicach. Temu internaucie również wyświetli się nasza reklama, bo w wyszukiwaniu wpisała naszą wybraną lokalizację, czyli „Katowice”.

Co ciekawe, reklama będzie miała przyporządkowany kolor pinezki na mapie Google. Kolor pinezki jest uzależniony od tego, czy firma wyświetli się też w wynikach organicznych – wtedy pineska będzie miała kolor czerwony. Natomiast będzie ona koloru niebieskiego, jeśli firma nie pojawi się w wynikach naturalnych.

Google Express vs. Google AdWords

Google AdWords jak i AdWords Express to dwie platformy, które umożliwiają przedsiębiorcy stworzenie i wyświetlenie jego reklamy. Zarówno AdWords, jak i AdWords Express dają możliwość zwiększenia liczby wyświetleń informacji o firmie i liczby miejsc, w których się one pojawiają. Ponadto w obydwu przypadkach opłata jest naliczana dopiero wtedy, gdy użytkownik kliknie w daną reklamę.

Korzystając z tych programów reklamowych mamy możliwość stosowania specjalnie kierowanych komunikatów – wszystko po to, by przyciągnąć i zainteresować naszych potencjalnych klientów.

To by było tyle jeśli chodzi podobieństwa. Skupmy się teraz zatem na kluczowych różnicach. Możemy wyróżnić klika aspektów:

1. Ustalenie budżetu – W AdWords działamy na systemie dziennym, natomiast w AdWords Express działamy na budżecie miesięcznym.

W AdWords Express musimy tylko skonfigurować budżet. System w zależności od rodzaju naszej działalności zaproponuje listę wyszukiwanych wyrażeń, które będą powodować wyświetlanie reklamy. System na bieżąco zarządza tymi wyszukiwanymi słowami kluczowymi i aktualizuje je.

W Google AdWords określamy budżet dzienny, wysokość opłaty za każde kliknięcie oraz wybieramy miejsce wyświetlania reklam.

2. Ustalenie listy słów kluczowych – W AdWords Express nie sporządzamy listy słów kluczowych (robi to za nas automat) tylko sugerujemy się kategoriami branż, w których działamy. W tradycyjnym Google AdWords musimy już taka listę sporządzić. Tak jak wspomniałam wcześniej w AdWordsach możemy kontrolować wszystkie aspekty stworzonej przez nas kampanii reklamowej. Sami wybieramy słowa kluczowe, które powodują wyświetlanie reklam.

3. Kierowanie reklam – Stworzenie reklamy w oparciu o platformę AdWords Express umożliwia jej wyświetlanie się umożliwi przede wszystkim w wyszukiwarce Google, a także na mapach Google. Platforma ta nie działa na sieć reklamową, co jest możliwe na platformie Google AdWords.

4. Koszty kliknięć – Przedsiębiorca przygotowujący kampanię reklamową poprzez AdWords Express nie zarządza stawkami CPC (koszt za kliknięcie). Jedyne co musimy zrobić to określić budżet miesięczny.

Porównanie platform reklamowych Google AdWords i AdWords Express

tabelka

Źródło: https://support.google.com/adwords/express/answer/1689628?hl=pl

Podsumowując, AdWords Express jest rozwiązaniem dedykowanym małym, lokalnym firmom. Można powiedzieć, że jest to uproszczona wersja platformy AdWords. Dzięki AdWords Express możemy szybko przygotować kampanię reklamową – w mniej niż 10 minut, za pomocą dosłownie kilku kliknięć.

Korzystanie właśnie z tej platformy może być dobrym rozwiązaniem dla firm usługowych działających na rynku lokalnym. Mam tu na myśli lokalne firmy usługowe (przychodnie lekarskie, warsztaty samochodowe, gabinety kosmetyczne, zakłady fryzjerskie czy tez firmy remontowe), lokalne sklepy specjalizujące się w sprzedaży detalicznej.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Jeżeli firma działa na większym obszarze, lepszym wyborem będzie skorzystanie z platformy Google AdWords. Dzięki temu narzędziu właściciel danej firmy będzie mógł na bieżąco kontrolować wszystkie aspekty utworzonej przez niego kampanie reklamowe. Mówiąc krótko, AdWords da mu większe możliwości – będzie mógł m.in. wyświetlić kampanię w sieci reklamowej, stworzyć specjalne formaty swojej reklamy, analizować szczegółowe raporty i określić harmonogram wyświetlania się reklam.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!