6 sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji na stronie dewelopera przy użyciu Google Analytics i AdWords

0 napisany przez Joanna Rechnio, 15 grudnia 2015

Prowadząc kampanie dla deweloperów, często spotykam się z sytuacją, że celem kampanii jest zwiększenie współczynnika konwersji. Liczba odwiedzin strony jest na wysokim poziomie, ale wysyłka zapytań ofertowych stanowi niewielki procent. W tym artykule podam 6 sposobów, jak można ten współczynnik poprawić.

Słowa kluczowe

Dobór słów kluczowych do kampanii jest pierwszym i jednym z najważniejszych jej elementów. Dla kampanii deweloperskich można zastosować 2 grupy słów kluczowych, które mają najwyższy współczynnik konwersji (wysłanych formularzy).

  • mieszkania lub domy plus miejscowość →
  • brandingowe (czyli nazwa inwestycji, osiedla czy dewelopera)

Słowa kluczowe związane z mieszkaniami czy domami z dopiskiem miejscowości, mają wyższy współczynnik konwersji – nawet sześciokrotnie! Mimo iż mamy regionalizację wyników po adresie IP, w tej branży użytkownicy mocno precyzują swoje wyszukiwania. Dlatego nie warto dodawać fraz ogólnych „sprzedaż mieszkań” czy nawet „mieszkania”, ale doprecyzować je i dodać nazwy miejscowości. Musimy jako deweloper pamiętać o jednej ważnej optymalizacji w AdWords, którą są słowa wykluczające.

Jeśli stosujemy dopasowania przybliżone do frazy, pamiętajmy, że cokolwiek za, przed czy w środku frazy zostanie dopisane, będzie to rzutowało na to, że nasza reklama również się wyświetli.

W nieruchomościach bardzo często „wynajem” lub „najem” jest dopisywany do słów związanych z mieszkaniami, choć nie trafia do nas wówczas klient docelowy. Dlatego też musimy wykluczyć tę frazę z kampanii, dodając ją jako frazę wykluczającą. Podobnie ze słowem “wtórny” – mając na myśli frazy typu “mieszkania Warszawa rynek wtórny” to również nie jest docelowy klient dla inwestycji deweloperskiej. Warto o tym pamiętać!

W rezultacie, współczynnik konwersji wzrośnie, bo liczba odwiedzin spadnie (słowa związane z wynajmem czy rynkiem wtórnym, przestaną generować kliknięcia). Analizując działania deweloperów, zazwyczaj zapominają oni o tej optymalizacji. W efekcie prowadzi to do sytuacji, kiedy nawet do 30% środków kampanii jest wykorzystywane na takie słowa kluczowe.

Kolejną grupą słów, jaką spotykam się na kontach AdWords deweloperów, to ogólne frazy, ale zregionalizowane do terenu, na którym inwestycja się znajduje. Rekomenduję je wstrzymać. Generują tylko koszty i bardzo obniżają ogólne wyniki całej kampanii AdWords. Co więcej, nie wspierają innych źródeł ruchu pod kątem konwersji. Oznacza to, że klient po wejściu na taką frazę, nie powraca na stronę z innych źródeł i nie dokonuje konwersji.

Dodatkową grupą słów, jaką możemy dodać do kampanii, są słowa brandingowe (nazwa dewelopera czy inwestycji).

AdWords :

brandinfgowa adwords                                                        

Organic:

brandingowa organic

 

Dzięki kampanii AdWords mamy możliwość:

  • ekspozycji aktualnej promocji bezpośrednio w komunikacie
  • dodania linków do podstron najczęściej oglądanych na stronie dewelopera (etapy budowy, lokalizacja, wykończenia pod klucz i linki do promocji)
  • dodania objaśnień tuż pod komunikatem, co uzupełnia cały tekst reklamy o np.: 3 dodatkowe cechy – wykończenia pod klucz, inwestycja roku 2014, czy klimatyzacja gratis do stanu deweloperskiego

W naturalnych wynikach już nie możemy kierować gdzie chcemy, stąd słowa brandingowe z tego źródła generują niższy współczynnik konwersji. Klient trafia na stronę główną, a w AdWords to my decydujemy, gdzie go skierować.

Komunikaty reklamowe, czyli co chwyta

Drugim elementem optymalizacji kampanii są komunikaty reklamowe. Ich efektywność to nie tylko CTR, ale w głównej mierze współczynnik konwersji. Sprawdzaj parametr dodając kolumnę z informacją, optymalizuj w jego oparciu teksty reklam. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakich słów użyć, jak przedstawić cenę: czy 46 tyś rabatu, czy 46 000 zł rabatu.

Godzina emisji kampanii

Ten element pomaga w 2 kierunkach. Zazwyczaj budżety dzienne dla deweloperów z największych miast np.: Kraków, Warszawa, Wrocław, powinny być w wysokości od 500 do 1500 zł dziennie, aby się wyświetlać cały dzień bez przerw. Wynika to z faktu wysokiego CPC, nawet powyżej 5 zł za topowe pozycje oraz często wyszukiwane słowa kluczowe.

Sprawdzając raport w AdWords –  “Wymiary” – “Pora dnia”

godziny emisj

 

W tym raporcie dokładnie dowiecie się w jakich godzinach emitować kampanie, aby wzrósł współczynnik konwersji.

Stawki za kliknięcie

Ten element również ma duży wpływ na konwersję. Uzależniony jest od pozycji jaką chcemy osiągnąć. Spotykam się z informacją od deweloperów, że zależy im na osiąganiu pozycji nr 1. Z mojego doświadczenia wiem, że ta pozycja ma niższą o 50% skuteczność konwersji. Lepsza jest, gdy mamy kampanię na pozycji 2 lub 3. Obniżając CPC o 30%, można uzyskać niższą pozycję, ale za to wyższy współczynnik konwersji.

W deweloperskich kampaniach stosuję często automatyczne stawki z limitem i ulepszonym CPC. Taka strategia daje możliwość:

  • wygenerowania jak największej liczby kliknięć w ograniczonym budżecie
  • obniżenia CPC w porównaniu z tym najwyższym

W rezultacie CPC spada nawet o 35%, kampania można utrzymać się na 2 pozycji, a współczynnik konwersji jest wyższy, więcej jest także wysyłanych zapytań.

Rozszerzenia reklam AdWords

Konto AdWords wprowadziło kilka rozszerzeń do reklam tekstowych na wyszukiwarce. Możemy z nich korzystać i je optymalizować. Branża deweloperska również. Zacznę od rozszerzenia objaśnień. Można wprowadzać je jako objaśnienie, co klient dostaje w gratisie, co zyskuje dodatkowo, jakie są unikalne cechy dewelopera odróżniające go od konkurencji.

rozszrzenia w komunikatach

Kolejnym rozszerzeniem, które można wykorzystać do podniesienia współczynnika konwersji są linki do podstron. Należy dodawać je wraz z CTA. Takie hasła zwiększają klikalność (CTR) tych linków, a finalnie wpływają na wyższy współczynnik konwersji.

Remarketing

Kampanie remarketingowe mają na celu przyciągnąć klienta ponownie na stronę. W kampaniach deweloperów wykorzystuję je na kilka sposobów:

  • informuję wszystkich odwiedzających stronę o aktualnej promocji. Zarówno osobę, która już wysłała zapytanie, jak i osobę, która stronę tylko odwiedziła. Być może komunikat o tejże promocji, zachęci ich do kupna mieszkania,
  • do przyciągnięcia klienta ponownie na stronę w celu wysłania zapytania (wszedł na stronę i nie wysłał zapytania),
  • do zaproszenia na dzień otwarty czy nadchodzące targi wszystkich odwiedzających stronę.

W rezultacie kampanie remarketingowe poprawiają współczynnik konwersji na stronie.

Grupa docelowa

Dodatkowym elementem do analiz i optymalizacji na stronie dewelopera są raporty demograficzne w sekcji ODBIORCY.

grupa docelowa

Mierząc w Google Analytics cele, wysłane formularze, możesz dowiedzieć się kto wysyła więcej zapytań – kobiety czy mężczyźni.

Każdą wybraną metodę optymalizacji kampanii należy sprawdzić czy przynosi dla Twojej inwestycji lepsze rezultaty. W tym artykule skupiłam się na narzędziach i sposobach podwyższających ogólnych współczynnik konwersji (wysłanych formularzy). Łącznie wprowadzone i dostosowane do inwestycji mogą poprawić od 0,5% współczynnika na starcie do 3,5%. To aż siedmiokrotna poprawa wyniki!

Dowiedz się jak, wdrożyć nową wersję GA4 i zarządzać jej ustawieniami.

A w waszych inwestycjach jakie narzędzia Google przyniosły poprawę współczynnika konwersji?

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Joanna Rechnio

Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!